کمیته ی برنامه ی درسی ملی استان قزوین

این وبلاگ از صاحبنظران ، اساتید و معلمان دعوت به همکاری می نماید که نظرات خود رامورد برنامه درسی ملی در این وب اعلام نمایند .

کمیته ی برنامه ی درسی ملی استان قزوین

این وبلاگ از صاحبنظران ، اساتید و معلمان دعوت به همکاری می نماید که نظرات خود رامورد برنامه درسی ملی در این وب اعلام نمایند .

اخباری از برنامه درسی ملی :

۱)وزیر آموزش و پرورش   در همدان فرمود : برنامه درسی ملی برای دانش آموزان در شورای آموزش و پرورش در دست طراحی است.


دکتر" علیرضا علی احمدی" روز پنجشنبه در جمع مسوولان و معاونان آموزش و پرورش همدان گفت: همه جوامع شهری و روستایی کشور باید از یک برنامه درسی مشخص و همانند برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه برنامه درسی ملی نشات گرفته از کشورهای خارجی نیست، گفت: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که با توانمندی و برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی آن را تدوین کنند.

وی اضافه کرد: نظام آموزش و پرورش ایران از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که با مدیریت درست می‌تواند در مسیر رشد و پویایی حرکت کند. وزیر آموزش و پرورش با ذکر اینکه به دنبال خصوصی‌سازی مدارس نیستم ، افزود: خصوصی‌سازی مدارس موجب تحقیر دانش آموزان در مناطق محروم و دور افتاده می‌شود.

وی اظهار داشت: امروز نظام تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش خلاصه نمی‌شود بلکه شخصیت و هویت دانش‌آموزان در محیط مدرسه، خانه، رسانه‌های گروهی و گروه‌های مرجع بستگی دارد.

دکتر علی احمدی در ادامه گفت: توجه نکردن به پژوهش یکی از نقاط ضعف در این سازمان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد:امروز آموزش و پرورش نیازمند معلمان مشتاق و با انگیزه است.

۲) 

مدیرکل دفتر تالیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش از آماده شدن نسخه نخست برنامه درسی ملی در سال تحصیلی آینده خبرداد.


حجت‌الاسلام علی ذوعلم گفت : تولید برنامه درس ملی کشور در راستای تحول اساسی در محتوای اموزشی که از دو سال گذشته آغاز شد نسخه اول آن تا یکسال دیگر آماده خواهد شد .

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،او اظهار داشت : پیش بینی می شود اواخر امسال نسخه اول این برنامه به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه شود .

ذوعلم با اشاره به اینکه در این برنامه اهداف محتوای تعلیم و تربیت و نظام ارزشیابی مورد تجدید نظر قرار می‌گیرد، افزود : وزارت آموزش و پرورش با شعار تحول و با رویکرد نوآورانه و واقع بینانه به دنبال تولید درس ملی است .

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برنامه درس ملی کل دوره‌های تحصیلی را تحت تاثیر قرار می دهد، اضافه کرد : نظام ارزشیابی توصیفی نیز در این برنامه به دقت گنجانده شده است .

او با اشاره به اینکه در طی سه سال اخیر تغییرات زیادی در مجموعه کتاب های درسی روی داده است،گفت: برای سال تحصیلی جدید کتاب ریاضی اول متوسطه با تغییرات قابل توجه و اصلاحات اساسی ارائه خواهد شد .

ذوعلم با اشاره به اجرای آزمایشی کتاب فارسی اول راهنمایی گفت : از سال تحصیلی آینده این کتاب نیز با تغییرات حجمی و محتوایی به دانش آموزان داده خواهد شد .

وی افزود: تغییر در آموزش و پرورش می‌تواند تحرک و پویایی خاصی ایجاد کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد